רכב

פרסם כאן
 
 
מכירת רכב

מכירת רכב מכירת רכב הנה מכירה אשר אנחנו מבצעים מהרבה סיבות, בין אם הסיבה היא לחסוך כסף, לחסוך בעלויות הביטוח או למצוא איזה שהוא דגם עתיק

הראל
פורסם: 12/26/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מכירת רכב

 

מכירת רכב

מכירת רכב הנה מכירה אשר אנחנו מבצעים מהרבה סיבות, בין אם הסיבה היא לחסוך כסף, לחסוך בעלויות הביטוח או למצוא איזה שהוא דגם עתיק שכבר לא מוצע למכירה בארץ ישראל או בכלל. 
מכירת רכב יד שניה יכולה להיות אחת המציאות הכי גדולות שלנו או אחת האכזבות הכי גדולות שלנו, תלוי איך אנחנו מתנהלים מול העסקה הזאת.
 
רכב הוא משהו שאנחנו מתניידים איתו בכבישים, אז מן הרצוי הוא שהרכב יהיה במצב מספיק טוב כדי שלא יהווה סכנה בטיחותית, לא לנו ולא לאחרים. מכיוון שכך ובהתאם לזאת כל מכירת רכב שאנחנו שוקלים לערוך, בין אם מכירת רכב שלנו או קניית רכב מאדם אחר - צריך לעבור דרך מוסך מוסמך כדי לבדוק שהכלי במצב שהוא יכול לנסוע. מכירת רכב הוגנת מציעה מחיר לפי ערכו האמיתי של הרכב בשוק. לכן לפני מכירת רכב מומלץ לעבור במוסך, על מנת לבדוק פגמים בשלדה או במערכת המנוע אשר מפחיתים בערכו הכספי של הרכב.
 
מהבחינה הזאת מוכרים של מכירת רכב כלשהו עשויים לנסות לשכנע אותנו שהרכב במצב מצוין, אבל פה אנחנו צריכים לזכור שלאותם מוכרים יש אינטרס, והוא בדרך כלל לא למכור לנו מוצר טוב, אלא להרוויח על חשבוננו כסף.
 
מכירת רכב הוא משהו שמאוד קל להישאב לתוך התמימות התהומית ולהאמין שהוא המציאה הכי גדולה שמצאנו, אבל אם לא נוודא במוסך מורשה שהרכב אכן במצב טוב, אבוד עלינו לקנות משהו שאינו שווה פרוטה. מהבחינה הזאת, כאשר החלטנו לבצע מכירת רכב ובעצם לקנות ממשהו את הרכב שלו - מוסך מורשה חייב להיות מטעמנו ולא מטעם המוכר שכן מוסך מטעם המוכר עשוי להיות משוחד לטובתו ולמסור לנו מידע לא שלם או לא מדויק. אי אפשר אף פעם לסמוך על אנשי מכירת רכב יד שניה – יכול להיות שהם "עובדים עליכם".
 
אחרי שעברנו את כל התהליכים ובדקנו שתהליך מכירת רכב יד שניה הוא תהליך תקין, ושאנחנו שוקלים לקנות במצב מספיק טוב ואינו ממושכן, מגיע תהליך כתיבת החוזה. כתיבת חוזה של מכירת רכב צריכה תמיד להיות עם דגש על מצב הרכב הנוכחי ועל מצב שבו יתגלו פרטים נוספים שהמוכר לא רצה למסור לנו בנדיבותו שמשנים את כל פני העסקה, זאת על מנת שלא נתקל בהפתעות מיותרות לאחר מכן.